Mert tévhiteket, félelmeket oszlat. Mert olyan emberek tartják a foglalkozásokat, akiknek van tapasztalatuk arról, hogy milyen LMBT emberként élni, így hiteles tájékoztatást adnak a résztvevők számára.
GYIK
Mindaddig nem magánügy, míg az LMBT embereknek nincsenek a heteroszexuális emberekkel azonos jogaik. Mindaddig nem magánügy, amíg megalázhatnak, zaklathatnak, bánthatnak, megölhetnek embereket azért, mert párválasztásuk a többségi társadalométól eltérő.
Csúfolódás, zaklatás, elszigetelés, kiközösítés, szóbeli és fizikai megszégyenítés, bántalmazás.
Beszélgetés, érzékenyítő játékok (gyakorlatok), filmvetítés, fogalommagyarázat, személyes történetek megosztása és a felmerülő kérdések átbeszélése.
Ha kérdeznek erről, akkor igen. Persze, nem a foglalkozástartók szexuális gyakorlatáról.
Téves az az elképzelés, hogy az MM program szexedukáció. Legfontosabb elemei az LMBT személyekkel kapcsolatos előítéletek, tévhitek és homofóbia csökkentése, az adott csoporttal kapcsolatos ismeretek bővítése és a szociális érzékenyítés.
Arról, hogy ezeket a Nemzeti Alaptantervben is előírt témákat hogyan szeretné feldolgozni egy oktatási-nevelési intézmény tantestülete, egy demokratikusan működő iskolában a tanárok szabadon döntenek.
Feltételezzük, hogy a szülők bíznak az általuk választott iskola pedagógusaiban és vezetésében, és örülnek annak, hogy az iskola komolyan veszi emberi jogokra nevelő szerepét. Javasoljuk szülői értekezletre is meghívni a programot, így oszlatva el a szülői félelmeket, aggályokat.
A melegség nem erkölcsi kérdés. Így körülbelül annyira veszélyeztetheti, mint egy heteroszexuális tanár.
Nem. A melegség nem “terjeszthető”. Reményeink szerint több ismeretük, és kevesebb félelmük lesz mind a heteró, mind az LMBT diákoknak.
Például diáknapok, emberi jogi rendezvények, osztályfőnöki, társadalomismeret, etika, erkölcstan, emberismeret, mentálhigiénés és egészségtan órák.
2018-ig közel 400 foglalkozást tartottunk, amelyek tipikusan budapesti középiskolák voltak. De gyakran járunk egyetemekre, főiskolákra, és voltunk néhány általános iskolában is. Ezen kívül tanári karok, munkahelyek, civil- és szervezetek hívnak meg minket. Vidéken például Pécsett, Szegeden, Debrecenben, Miskolcon, Kecskeméten, Dunaújvárosban, Tatán, Ócsán, Vépen, Budaörsön és Makón tartottunk foglalkozásokat, képzéseket.
A tetszési indexünk jó. A visszajelzések szerint az foglalkozástartóink nyugodtak, humorosak, nyíltak, őszinték.
Oktatási, nevelési intézményeken belül a 14 – 24 éveseknek ajánljuk.
Mivel az LMBT személyeket nem csupán iskolai keretek között éri negatív megkülönböztetés, foglalkozástartóink szívesen tartanak foglalkozásokat más intézményekben, munkahelyeken is a felnőtt korosztály számára.
Olyan önkéntes foglalkozástartók, akiket gyakorlott trénereink készítettek fel ezekre a foglalkozásokra, és akik maguk is LMBT emberek.
A program szakmai vezetői rendelkeznek a szükséges tudással, kompetenciákkal, készségekkel és gyakorlattal, mind a pedagógia, mind a melegséggel kapcsolatos kérdések megvitatása terén. A program foglalkozásvezetői szakmai képzésen, szupervízión és továbbképzéseken vesznek részt, és rendszeres visszajelzést kapnak munkájukról a foglalkozásvezető társaiktól, a program vezetőitől, és a foglalkozáson résztvevő diákoktól és tanároktól.
Igen, bárhol, amennyiben meghívást kapunk.
Minden esetben az intézményektől keresnek meg minket.
Az intézményvezető vagy a tanári kar tagjai szokták megkeresni a programot.
Egy demokratikusan működő iskolában a tanárok szabadon döntenek arról, hogy milyen pedagógia módszerekkel dolgoznak fel témákat, esetleg meghívnak-e vendég előadókat, hozzáértő civil szervezeteket.
A meghívó levél és a részünkről adott megerősítő email jelenti a kettőnk közti szerződést. Egy igazolást töltünk ki minden foglalkozásunk után, ami bizonyítja a foglalkozás létét.
Természetesen, ajánlott is. Ugyanakor ez szabadon választható a tanárok részéről.
Mivel intézményektől vagy tanároktól kapunk meghívást, ezért nem vesznek részt a szülők a szervezésben. Illetve mivel tanítási idő alatti órákra szokták meghívni a programot, ezért nincsenek jelen szülők.
Igen, ez szabadon választott.