1. Miért hasznos ez a program?

Mert tévhiteket, félelmeket oszlat. Mert olyan emberek tartják a foglalkozásokat, akiknek van tapasztattuk arról, hogy milyen LMBT emberként élni, így hiteles tájékoztatást adnak a résztvevők számára.

 

2. A melegség magánügy, miért kell róla beszélni?

Mindaddig nem magánügy, míg az LMBT embereknek nincsenek a heteroszexuális emberekkel azonos jogaik. Mindaddig nem magánügy, amíg megalázhatnak, zaklathatnak, bánthatnak, megölhetnek embereket azért, mert párválasztásuk a többségi társadalométól eltérő.

 

3. Milyen nehézségei lehetnek egy LMBT diáknak az iskolában?

Csúfolódás, zaklatás, elszigetelés, kiközösítés, szóbeli és fizikai megszégyenítés, bántalmazás.

 

4. Mi fog történni az órán?

Beszélgetés, érzékenyítő játékok (gyakorlatok), filmvetítés, fogalommagyarázat, személyes történetek megosztása és a felmerülő kérdések átbeszélése.

 

5. A szexről is szó lesz?

Ha kérdeznek, igen. Persze, nem az óraadók szexuális gyakorlatáról.

 

6. Mit fognak szólni a szülők, ha megtudják, hogy az iskola meghívta a melegeket?

Feltételezzük, hogy a szülők bíznak az általuk választott iskola pedagógusaiban és vezetésében, és örülnek annak, hogy az iskola komolyan veszi emberi jogokra nevelő szerepét. Javasoljuk szülői értekezletre is meghívni a programot, így oszlatva el a szülői félelmeket, aggályokat.

 

7. Egy meleg/leszbikus tanár veszélyeztetheti a gyerekek erkölcsi fejlődését?

A melegség nem erkölcsi kérdés. Így körülbelül annyira veszélyeztetheti, mint egy heteroszexuális tanár.

 

8. A foglalkozás által nem lesz több meleg és leszbikus az osztályban?

Nem. A melegség nem “terjeszthető”. Reményeink szerint több ismeretük, és kevesebb félelmük lesz mind a heteró, mind az LMBT diákoknak.

 

9. Milyen iskolai órára, programra érdemes meghívni az MM programot?

Diáknapok, emberi jogi rendezvények, osztályfőnöki, társadalomismeret, etika, erkölcstan, emberismeret, mentálhigiénés és egészségtan órák.

 

10. Hány és milyen iskolákba hívták meg eddig a programot?

2009 óta eddig 225 iskolában jártunk, amelyek tipikusan budapesti középiskolák voltak. De gyakran járunk egyetemekre, főiskolákra, és voltunk néhány általános iskolában is. Vidéken Pécsett, Debrecenben, Miskolcon, Kecskeméten, Dunaújvárosban, Tatán, Ócsán, Budaörsön és Egerben tartottunk foglalkozásokat, képzéseket.

 

11. Milyen visszajelzések érkeztek a programról?

A tetszési indexünk jó. A visszajelzések szerint az óraadóink nyugodtak, humorosak, nyíltak, őszinték.

 

12. Milyen korosztály számára ajánlott az MM program?

Oktatási, nevelési intézményeken belül a 14 - 24 éveseknek ajánljuk.

Mivel az LMBT személyeket nem csupán iskolai keretek között éri negatív megkülönböztetés, óraadóink szívesen tartanak foglalkozásokat más intézményekben, munkahelyeken is a felnőtt korosztály számára.

 

13. Kik tartják ezeket a foglalkozásokat?

Olyan önkéntes óraadók, akiket gyakorlott trénereink készítettek fel ezekre a foglalkozásokra, és akik maguk is LMBT emberek.